Saturday 30 May 2020

YEAR OF 2020

hi,

Nak masuk 1 JUNE 2020 time aku type coretan ni. Tarikh nya adalah 30 MAY 2020.  Dah nak masuk setengah tahun of 2020 rupanya.

Masuk 1 MAY 2020 aku decided untuk berhenti keje semula and I am back to be fulltime house wife.
Nekad juga kali ni untuk berhenti jadi pembancuh kopi kat bawah umah aku ni. Enough is enough orang jawa cakap...hahahha..letih la fikirkan masalah orang lain.

Aku tak de planning lagi nak buat apa...tapi yang pasti i have to learn from previous experienced (9 bulan menganggur aka fulltime house wife) yang aku rasa tak menjadi planning aku tat time and menyebabkan aku kena insomia and depress sampai tahap laki aku suh aku p keje semula.huhuhu..

tapi mow aku tak lonely with anak2 lagi since laki aku work from home (WFH) lagi sempena virus covid-19 ni. so we are now under MOVEMENT CONTROL ORDER PAHE 4. so laki aku ada as assistant so xde la aku stress or apa lagi.

tapi aku rasa aku dah boleh handle emosi aku..insyaAllah.doakan la aku berjaya kali ni ye...and aku harap virus covid-19 ni cepat la hilang and doakan yang baik-baik untuk seluruh dunia.

resolusi aku utk setengah tahun ni:

1. schedule time utk diri sendiri and anak2
2. tulis semua aktiviti dan pencapaian diri sendiri dan anak2
3. kurangkan berbelanja yang tak berkaitan
4. banyak kan membaca buku
5. banyak kan baca alquran (quran time with anak2)
6. kurangkan tidur
7. cari side income

ok tu dulu la list aku..sok2 tambah lagi.hahahaha

p/s: nanti aku nak share pasal young living essential oil review.

No comments:

ESSENTIAL OIL PART 1

hi dears, dah banyak hari aku hold niat aku nak share pasal essential oil yang aku guna.  Sekarang kalau tengok memang banyak iklan or pro...