Monday 18 June 2012

she's 3month

assalammualaikum..

halluu..haluu..haluu semua..pekabo erk?sehat2 la hendak nyer

arini my lil zara genap 3bulan...alhamdulillah my zara membesar ngn sehat n kuat..xpe la tak demok2 or chubby2 pon..asal zara sehat dh cukup bersyukur :)

zara skg dh x brapa nk tdo buai or else mama n abah dia yg x bagi tido buai nnt senang kalu g mana2 dh xyah berbuai pdhal malas nk enjut buai hehehe..susah kot kalu nk g mana2 nk kena angkut barang buai dia...sah2 bonet kete full ngn buai dia jek...

tapi kalu jalan jauh mmg kena prepare gak buai tu...coz zara aku rasa cam x suka jalan2 jek..dia mcm cepat penat...so malam kompem meragam..ubat dia adalah buai so jalan jejauh jek full bonet kete ngn besi buai dia, stroller bakul n segala bagai xcesori dia lah...cian mama n abah dia..bwk baju ckt jek coz dh x muat..huk~

lagi satu zara kalu dlm kete nk g memana mesti dia xmo tdo..sanggup mata bertahan..feveret dia adalah berdiri n mata melilau observed keliling dia...kalu aku baring or duduk kan dia..mst nanges...adeehhh letih mak okk..sepanjang jalan nk dukung kasik dia berdiri..n dia hya tido bila betol2 dia dh xleh tahan..ngamok2 ckt nthen kasik puting kaler ijau dia tu trs tdo...

wlapon dh 3bln zara masih lagi x de pe2 skills..contoh cam nk meniarap ke..nk tebalik kan badan ke..NO any signs yg menunjuk kan dia ke arah itu..isau gak...adakah pertumbuhan dia slow or itu adalah normal??errrmmmm~but zara sgt suka kalu de orang layan dia bersembang n kadang2 dia yg ajak kita bersembang..intro kalu dia ajak sembang adalah dia akan pandang tat person lama..nthen tersenyum2...means ajak borak2 la tu..yg selalu dia nk ajak borak adalah abah dia...kadang2 bila aku n en hasben sembang2 bedua dia pon nnt ikut nyampuk...ketawa tekekek....hahahahha..kadang2 lawak benar upe dia gelak takde gigi..hehehhe

aku harap zara membesar dengan sehat, arap sangat dia x kena pe2 sakit even demam skali pon...aku ni cepat panik...kalu dia meragam lebih2 ngn aku nanges n stress nanti..mcm mlm tadi dia duk merengek2 nak tido...aku pon stay up sekejap nthen tido pon mmg lah lewat kan..so skg sampai rasa aku cam kn migrain jek...ni gara2 aku ajak dia berjalan2 ke JJ rawang (anggun)...punyer la jauh upe nyer...sabo jek la.. :(
see ni pic dia nk ajk besembang :)

muka confius >)

kalu dia suka...ni la dia..abis basah baju
kena air liur dia..hok aloh

tu dia senjata ijau dia..xde ni susah ati lorhh..

muka baru bgn tido...~

p/s: my wish to look n be with her everyday every second anywhere and everwhere..... luv u so much my lil princess nuraisyah zara muhammad kamarulzaman 

No comments:

ESSENTIAL OIL PART 1

hi dears, dah banyak hari aku hold niat aku nak share pasal essential oil yang aku guna.  Sekarang kalau tengok memang banyak iklan or pro...