Friday, 8 June 2012

f.r.i.e.n.d

hai2...salam jumaat..moga semua dilindungi Allah dengan barakah yg berganda2.. :)

aritu cam nk cite pasal kawan la plak..
errmm..how can friend effect ur emosi, ur sorrounding???

aku rasa byk pengaruh kwn yg boleh influence diri kita..kalu kwn kita baik myb kita boleh jadi baik..kalu kawan kita xbape baik kita mungkin boleh ikut jadi x bape nk baik.kalu kawan kita malas kita myb jadi malas n kalu kwn kita rajin myb kita pon leh jadi rajin...see...byk yg kwn leh pengaruhi kita.

de orang bila rapat ngn seseorang they call themself as BFF ala yg cam paris hilton nyer cite tu..BEST FRIEND FOR EVER...de yg memang BFF tp selalu nyer bila dh BFF lagi2 org pompuan, bila kwn yg sorg tu dh lebeykan kwn yg lain mula la nk emo2..dh xjd BFF....errmmm...aku dh penat nk rasa zaman2 BFF ni...letih jek nk layan benda remeh2 ni...

so sekarang memang BFF aku adalah en.hasben tecinta...so mmg nk emo ke nk jeles ke nk majuk ke nk marah ke nk manje2 ke nk share gosip2 ke..semua kat dia sekarang..so kat luar semua org adalah kawan2 aku..wlapun bkn yg terbaik..tapi mereka adalah sahabat kawan dan rakan aku...

aku memang selalu nyer de masalah nk cari BFF coz myb aku cpt jeles (errkkk!!!jeleskah??..hhahahaha) atapun muka aku yg suka x amik peduli or muka yg x sentiasa alert ngn prob or gosip org lain menjadi faktor utama nape semua org xmo anggap aku BFF dorg...wakakakaka... tapi ADA AKU KESAH???puuiii~

aku de 2 pengalaman ngeri tentang BFF...semua masa aku hingusan dan masih belajar lagi.pengalaman tu buat aku fobia nk rapat ngn sesapa..so i was decide to kwn je ngn sesapa yg sudi nk kawan.n no more nk sayang lebih2an smp sanggup bodohkan diri..NO MORE...!!tambah lak bila dh makin nk menepos berakhir usia remaja ni and lagi2 dh kawen ni memang xde kose aku nk layan benda2 remeh ni...hehehe..

so diluar sana jgn la nk beriya sgt BFF2 ni...kang nnt mesti aku dgr gosip2 korg buruk2kan kwn2 @ bFF korg sendrik..puuiii!! xberguna ok..

p/s:kawan jek la sama rata...xbaik berat sebelah...idup ni bukan begantung ngn sorang jek kawan...yg berjasa pon kadang2 bkn BFF myb yg bukan BFF lgi byk berjasa...so marilah bekawan ngn adil n saksama ..peace yo!!

p/s: aku x dengki pon ye...tp kadang2 letih nk dgr kwn2 yg suka bemuka2 ni...depan BFF sendrik baik..belakang..humangaii....kalah setan bejanggut..lagi...peace yoo!!!hahahaha

No comments: