Monday, 19 November 2012

aku tak kan mampu..

assalamualaikum


arini sangat2 rasa tesentuh dengan berita2 tentang penduduk GAZA.

"YA ALLAH selamatkan lah mereka andai mereka mati matikanlah mereka dengan syahid.."

aku de tengok satu video kat YT cite pasal gaza, tak sampai ati aku nak tengok video tu.sedey sangat2..tu pon aku control jek air mata. mana tak nye, semua yang cedera kanak2,..duk tebayang kalulah aku berada kat situ, YA Allah duk tebayang muka zara..YA ALLAH lindungilah kami dari segala kejahatan di dunia dan di akhirat..

budak2 mana la tau apa2..apalah zalim sangat..tapi itulah ujian Allah S.W.T terhadap hamba nya...kat sana mereka berlumba2 nk jadi pejuang syahid..kat sini, tah ada tah tidak..aku sendri pon belum mampu nk jadi macam dorang kat sana tu...

bila tengok perkara2 macam ni bagus jgak, terasa insaf...sedang orang lain bergelut dalam kesengsaraan, tapi kita banyak yang dirungutkan...banyak yang x kena dengan apa yang Allah dah bagi..rasa syukur tu susah sangat nk lekat dalam diri...tapi bila tengok perkara2 macam ni barulah nk sedar diri...tu pun sekejap jek..

banyak kali dah aku cakap ngn diri sendri nak berubah..berubah demi cinta Allah, tapi susah sangat...masih kotor hati ini, masih ada yang tak kena..kenapa susah sangat ye???kadang2 terlupa yang suatu hari nanti akan tiba hari perhitungan..bila fikir takut..tapi hanya sekadar takut je...

"YA Allah...sudah jemu kah ENGKAU untuk sinari hati aku YA ALLAH...???YA ALLAH janganlah ENGKAU palingkan wajah MU untuk ku YA ALLAH...aku takut..sedarkanlah aku YA ALLAH..aku hamba yang lemah YA ALLAH, bantu lah aku, bantulah aku dan keluargaku, bantulah aku dan sahabatku, bantulah aku dan saudara2 ku, bantulah kami seluruh umatMU YA ALLAH..."

hari semakin hari semakin kejam...sudah makin banyak petanda yang Allah berikan..tapi masih gelapkah ati ini...masih lekakah aku...??

YA Allah KAU lah maha PEMurah lagi MAha Penyayang...bantulah kami, matikan lah kami dalam AgamaMU...aminn.....


No comments: