Thursday 19 May 2011

bercinta?

kalu nk cite pasal cintan, byk sgt kenangan nyer...tp last2 kawen ngn org lain..

1st love dulu(1st love la sgt..tapi...)ms aku sekolah rendah (dh arwah dh pon lelaki tersebut..huk...maaf kita tiada jodoh.dan ALFATIHAH buat beliau).aku bukan x suka or pe..tp ms sekolah rendah..budak2 lagi kot..mn la paham cintan2 ni...(org len xtau le aku)siap aku kn pgl ngn chekgu displin tu..(xsilap ust.asmadi) mmg cam nk pengsan igt kn pe la upe nyer..arwah ni confess kat ust ni yg dia suka aku.(aku class len ms tu),so kn pgl kat class beliau n aku ngn temangu2 nyer telah diketawakan dlm class tu..cehh hampeh...xbaik tau...bukan salah aku pon masa tu..aku x besalah pon..balik umh nages2 gtau mak..tp mak cam bese la muka kool jek..(lagi hampeh).n then sek menengah aku pindah sekolah kat seremban...

de org minat n usha aku bersungguh2 (terharu bukan..he)tp pesal erk aku boo layan ms tu...hurrrmmm..oh coz aku anti couple dulu..(k.aspuri la katakan) so semua hubungan terlarang TIDAK dibenarkan..masa tu form2.neves giler kott...hahahaha(lawak nyer) and kat seremban.ni skema  jek dulu...patuhi peraturan (coz makcik/akak sedara aku chekgu displin kat sekolah tu) so u have to behave la kan citituha..hehehe..kalu x..mmg HAREEmmm...xde la ko nk skema2 kan...hehehe....okk time ni mmg dh phm la sikit bab2 cinta ni..so sebagai org skema so mmg xde chance la nk layan couple2 ni..anti couple ni baii....YES mmg aku anti..so aku face to face ngn beliau ni ckp aku xnak becinta2..belajar lagi..n bla..bla..tah pe tah aku menbebel kat dia time ni..(den dh lupo) tp yg pasti aku xmo layan dia....SKEMA x saya..hik~semua yg couple2 time tu aku kasik nm kat warden n dorg kn denda...(jahat x aku...muahahaha..sory la yek kawan2...sy kan yg menurut perintah..hik).tp beliau ni x putus asa...siap de no tpon umh(kg aku) tu time coti sekolah jek tipon aku..hui..mangai tu giler berusaha...tp still aku x leh ngn dia..n 1st time gak dpt bday prezen dr lelaki..(dari beliau)siap xnak trima tu....tp dh dia yg bg bukan aku yg mintak..so amik jek la...tp at last aku pindah sekolah kat teknik kuantan..so putus begitu sahaja...

kat sek teknik takdo sapo nk ngorat den..(HAMPEHH!!!) so takdo cito kapel2 time nih..huuuu~

nek form six pon xdo sapo nk kek den...HAMPA..tapi....end of form lower six...mamat yg usha aku kat somban dulu muncul balik...ms tu dia study kat MARA.so aku pon ms tu singlemingel...so aku sambung balik hubungan....tp tah camne,aku xjadi balik suka kat dia..reason dia aku pon xtau nape...so sepi jek.........

so masuk U...aku de kenai seorang beliau ni..n ngn beliau ni lah yg paling lama....dekat la 5thn ++...aku rasa pon aku time tu myb berjodohan dengan dia..coz lama tu bekawan ngn dia..sia2 la kalu xkawen...tp lama pon jarang jmp..PJJ..pecintaan jarak jauh lakatakan...so mn de kesempatan aku tun KL...jmp beliau ni..sampai la at 1 moment dimana aku dpt keje kat kuantan..(ms tu la)so lg susah nk jmp...ermm...dugaan la kan..so xlama lps tu aku benti keje..AKULAH PENGANGGUR...oh! lbey kurang 3bulan gak la aku tanam anggur....so beliau ni dh stat lonely la kot..(jadah nyer) so one day aku kol dia n ask him to be onest..coz aku dh terasa dia berubah sikap...but he tell me tat aku sengaja x cari job kat area KL coz xnk jmp dia..n yg xleh bla dia ckp he need to find a counsellor to solve his prob..(apakah prob ko yg sebenanye erk??Aku yg jobless ko lak yg runsing melampau..bolehkah??)so aku pon xpaham masa tu.just i told him tat xpe la kite BREAK SEKEJAP kasik ruang kat relationship ni..n he shoud't to meet the cousellor or wat so eva..prob aku xpe aku setel sendri..
and dan2 esok nyer he chnage the relationship kat FB n letak pe bagai semua pic dia with 1 gurl..pelok2...(WTF and WTH ) la kan..

pe yg ko susah sgt sampai nk jmp counsellor bagai kan..ko ckp jek la yg ko dh de pompuan lain..kan senang..aku pon x de la BODOH2 and TERHEGEH2 ngn ko...n he make me cry..not bcoz of sakit nyer berpisah but cry for KEBODOHAN aku yg tertipu selama ni...

tula becinta lama2 ni kdg2 xbawak pekdah pon...(tak semua okk, sesetengah jek)

so 1st time gua kecewa
eh tp before aku broke up tu 
(masih igt mamat somban x ..???) dia muncul secara tiba2...masa aku betol2 final year..n siap approach aku n ajak bertunang..tp oleh kerna aku dh de boyfren masa tu so xde la aku nk layan sgt tambah lak...aku still ragu2..(last year aku study,aku xpenah tgl solat istikharah mtk tunjuk jodoh aku.hik gatai~) ..n ktorg penah jmp 2x..but aku mmg xde feeling2 pon..so we lost contact...(aku la sebab nyer..huk~ to beliau sorry does't mean to hurt u..but serious we're not means togetther)

n lps jek putus cinta...aku dpt job kat KL..(smp la sekarang still keje kat sinun)..n alkesah cousin aku telah memperkenalkan seorang kwn dia...so aku pon layan jek la..kwn jek.n 1st time jmp, dia lost (dsebabkan aku kasik salah alamat.hehehe,smp skg dia ungkit cite nih..cehh!!) kat putrajaya,pdhal nk anta aku g intebiu nih...so sorry la yerk..salah type le...so setiba nyer dia kat tmpt aku tgu dia tu..aku relax jek...tgk2..oh! mmg x ensem mn pon beliau ni..(hahahhahha) tp xpe..kawan jek...n xsangka2 we're still kawan..n sampai la satu arini dia ajak aku kuar n skali satu family daa dia angkut,,upe nk kasik tgk aku kat family2 dia..n masuk jek bulan 2 dia merisik n bulan 7 bertunang and bulan 2 (2011) ktorg kawen...yeahhh..itulah beliau SUAMI aku...hehehehe

tragis x kesah cinta aku...~hik

conclusion..xyah la isau pasal jodoh coz kadang2 becinta ngn org len berkawin ngn orang lain....n jgn la becinta lelama sgt...mcm2 leh jadi tu kdg2 de org yg sanggup bunuh diri,bunuh org..ishh...bahaya tau...lagi, byk la benda2 xbaik boleh berlaku..kalu dh berdua..kompem2 yg ketiga tu en.SETAN..kalu x kuat iman tu de yg sampai buang anak....berhati2 la semasa bercinta jangan sampai maruah ternoda n tergadai....kalu dh rasa xleh nk tahan bawak2 ler kawen..wat yg wajib jek..tu yg afdal...~

so jadikan lah pengajaran n panduan.

"selamat beramal"

No comments:

ESSENTIAL OIL PART 1

hi dears, dah banyak hari aku hold niat aku nak share pasal essential oil yang aku guna.  Sekarang kalau tengok memang banyak iklan or pro...